Catania-Siracusa-Noto

Kedves Mindenki!

2011. július 24. 01:54. Élmények milliárdjával gazdagabban kell ma nyugovóra térnem.
Eddigi ittlétem talán legmeghatározóbb napjához érkeztem. (De természetesen ezt nem lehet ilyen határozottan kijelenteni…)
      A mai nagyszerűenelképesztőenérdekfeszítőencsodálatos napot (főleg!)Cataniában, Siracusában és Notoban töltöttem.
4.45-kor óracsörgés verte ki az álmot a szememből. Elég későn jutottam ágyba, és az ott eltöltött idő is hagy kívánnivalót maga után,de mindez nem szegheti kedvemet,hiszen boldogságban kell töltenem az utolsó kirándulás minden percét.
A készülődés gyors,könnyed. Mosdás,öltözködés,szendvics gyártás,bepakolás,és már indulunk is.
A busz időben megérkezik,megyünk Villa San Giovanniba,hogy felszálljunk a kompra,ami átvisz minket a nagyszerű Szicíliába.

Oda is érünk,Franco Romeo(aki,mint azt már tudjuk George Clooney hasonmása) megveszi a jegyet,és besorol az autók tömegébe. Amikor ránk kerül a sor, az úton álló nem túl szimpatikus úriember int a kezével. Franco megáll. A komp megtelt. Ez pedig azt jelenti,hogy negyven percig kell várakoznunk,hogy felszállhassunk a következőre. Kicsit bosszantó ugyan,hiszen rengeteg látnivalót terveztünk mára,de ez a kis bosszúság nem veheti el a kedvünket.
Az idő csak úgy repül,s mire észbe kapunk,már a komp tetejéről figyeljük a hullámokat.
Megérkezünk Messinába. Nincs más hátra,mint előre!Irány Catania.” Szépségét nem lehet definiálni,mert „csúnyaságában” rejlik. Meghatározója a feketeség(rendkívül impozáns épületei),a zaj, a szagok és a nyüzsgés. Nem turistaként,hanem kíváncsi látogatóként érdemes utcáin végig sétálni és beleszagolni ezer ízű(illatúJ) világába.”
10 óra körül érkeztünk meg első állomásunkra. Utunk a Teatro Romano Odeon épületébe vezetett. Meglepő látvány fogadott minket. Első színházi élményünket Taorminában gyűjtöttük be,és érdekes volt látni a szerkezeti, felépítésbeli különbségeket.
Miután körülnéztünk,elsétáltunk a dómhoz.
A Csizmaországban eltöltött eddigi három hét alatt elég sok katedrálist,dómot,templomot látogattam meg,de magabiztosan állíthatom,hogy ez volt a leggyönyörűbb,amit láttam. Letisztultság és cicoma,de mégis harmónia. Fantasztikus volt.
Sétánk az Anfiteatro maradványaihoz vezetett. Ebből sajnos nem láthattunk sokat,hiszen nagy részére várost építettek…:)
Mindezek után sétát tettünk a városban,beékelve a piacot is,ami szerintem minden város lénye. Itt figyelhetjük meg leginkább az adott terület jellegzetességeit. Az illatok,színek elképesztőek. Az a rengeteg ruha,kacat,gyümölcs,hal,hús és minden,mi szem-szájnak ingere. Érdekes élmény volt,a szó legjobb értelmében.
Ezután elmentünk a Villa Bellinihez, ami egy gyönyörű kert a város központjában. Káprázatosan szép volt a szökőkút, és a növényekből készített dátum és a sok zöld körülöttünk.
Ezután szabad program következett. A lányokkal már napok óta vásárlási hiányban szenvedünk,és már nagyon szerettünk volna tenni valamit ez ellen… Sajnos be kellett érnünk az ebéd megvásárlásának örömével. Be kell valljam,hogy Cataniában ettem eddig a legeslegeslegeslegfinomabb pizzát. Az ember azt hinné,hogy a Pizzák Hazájában nincs nagy különbség,de téved az,ki kitart ezen állítás mellett. Igenis van eltérés pizza és pizza között is.

A megbeszélt találkahelyről együtt indultunk el a buszhoz. Természetesen most is voltak, akik késve érkeztek,de kevés várakozás után már száguldottunk is Siracusa felé. Pontosabban száguldottunk volna…
De ekkor következett a feketeleves. Még el sem hagytuk a várost, amikor egyszer csak váratlanul megálltunk. A helyzet rövid mérlegelése után kiderült, hogy nagy a baj. A busz, amivel közlekedünk elég modern járgány. Ez annyit jelent, hogy a legtöbb berendezés elektromos vezérlésű,és összeköttetésben áll egymással. Nem szeretnék komoly eszmefuttatásokba kezdeni, mert ehhez „ a tigrisek értenek a legjobban”. A lényeg annyi, hogy ami a szerkezet előnye,az most a hátránya is. Ugyanis,ha az egyik része elromlik,az a többi meghibásodását is eredményezi. Sok minden mellett a légkondi üzemeltetése is korlátozódott,így kezdtünk megolvadni. A várakozás perceit a közeli benzinkúton terveztük eltölteni(a tulajok legnagyobb örömére). Abban reménykedtünk,hogy sikerül hamar megjavítani a meghibásodást. A hőség,fáradság és a várakozási kényszer ellenére a hangulat meglehetősen vidám volt. Franco halált megvető bátorsággal a busz alá vetette magát,hogy megtalálja a probléma okát. Mire kiszerelte az elrepedt csövet már mindene olajos volt egy kicsit… Mindezt pedig angyali türelemmel,nyugalommal hajtotta végre. Közben telefonált a sárga angyaloknak,akik nem mellesleg Cataniaban állomásoztak,hogy tudják mire van szükségünk. Potom 2 óra 10 perc várakozási idő után befutott a nagyon várt felmentő sereg… Alkatrész nélkül. Ekkor azért már kicsit szikráztak a szemek,de mit volt mit tenni vártunk tovább,míg a (majdnem) megmentők letűntek a színről. Újabb (most már csak 30 perc) várakozás után ismét színre léptek és beszerelték az alkatrészt.
Végre indulhatunk tovább. Menjünksiessünkszaladjunk, hiszen vár ránk Siracusa, a fehér város!Ám még mielőtt betértünk volna a városba ellátogattunk „Dionüszosz füléhez” és a görög színházhoz. Ez volt a harmadik színház maradvány,amit láttunk. Ismét meglepetésként hatott a felismerés,hogy egy egészen másfajta stílus fogad miket. Dionüszosz fülében az akusztika tesztelése érdekében végre engedéllyel is dalolhattunk. Meghallgattuk Szent Lúcia történetét, megnéztük Zeusz oltárát és az itteni anfiteatrum maradványait.
A kissé megfáradt csapat alig várta már a következő városnézést. Első utunk a Tempio di Apollohoz vezetett. Ezután a Piazza Archimede következett,ami egy lenyűgözően szép tér volt. Az impozáns épületek mellett rengeteg friss házaspárral is találkoztunk. Itt is bementünk a dómba,ahol nem nézték jó szemmel a fedetlen vállakat,így nem maradhattunk sokáig. Sétáltunk,fagyiztunk,nevettünk. A Fonte Aretusa volt az utolsó látványosság,amit megnéztünk,utána ismételten szabad séta következhetett. Bejutottunk egy eldugott kis boltba is,ahol a gyönyörű ékszerek,kitűzők és képek mellett marionett-bábokat is találtunk. Remekül éreztük magunkat.
Sajnos nem volt sok időnk,mert még vissza volt az utolsó állomásunk,Noto.

Rohantunk a buszhoz,ahol Franco már startra készen várt minket.

Kilenc óra körül érkeztünk meg az arany városba. Legnagyobb sajnálatunkra alig tudtunk időzni… Végig sétáltunk a főutcán,érintve a legnagyobb,legmeghatározóbb,legszebb épületeket. Meghallgattuk Ildikó érdekfeszítő történeteit az erkélyek eltérő díszítéséről (Timi megjegyzése: beeeeee J). Mindezek után pedig rohantunk vissza a pullmanhoz, ahol „anaphőse” Franco már várt ránk…

Nem tudom,hogy miért kellett így történnie,de mind tudjátok,hogy nincsenek véletlenek. Minden bosszúság ellenére azt kell mondjam,hogy csodálatos napot töltöttem Szicíliában.

Hazafelé az éjféli kompon idén utoljára csodálhattam meg Szicília és Reggio fényeit. Szívszorító látványt nyújtott. Elérzékenyültem,s egy kicsit meghasadt a szívem…