4° giorno

 

Újabb nagyszerű napra ébredtünk ma reggel. Ez volt ugyanis az első igazi nap az egyetemen. Igaziságát nem adta más,mint az,hogy a csoportok kijelölése után végre elkezdődtek az óráink. Legnagyobb meglepetésemre B1-es csoportba kerültem,aminek szívből örültem,hiszen A2-re számítottam. Dorka is ilyen szintre jutott be,annak ellenére,hogy Ő nem írhatott második tesztet. Nagyon örültünk neki, csak azt sajnáltuk, hogy nem egy osztályba járunk. Mától kezdve a B1-A osztály tanulója vagyok.:) A csoportunk elég vegyes összetételű.16 főből 8-an vagyunk magyarok. Sokféle nemzet találkozik nálunk, a spanyoltól kezdve az oroszon,ukránon,szerben, a dél-amerikain keresztül a szlovénig. Ettől függetlenül egy dolog biztosan közös bennünk: azért jöttünk ide,hogy megtanuljunk olaszul. Innentől kezdve pedig nem lehet probléma.
 Első óránk rövidített volt és egy idősebb hölgy tartotta. Elég szigorú volt, és a kedves jelzőt sem használnám rá,de korrekten viselkedett,sok mindent elmondott. Az óra első 10 percében nagyon kellett koncentrálnom annak érdekében,hogy megértsem,viszont az idő előre haladtával egyre jobban tudtam követni az eseményeket. Viszonylag hamar ráállt a fülem,de nagyon kellett figyelnem,és nem lehetett elkalandozni,mert ha kimaradt egy kis rész a mondandójából,akkor máris elvesztettem a fonalat. Na mindegy,remélem a legjobbakat.
Második óránk írás volt,és egy nagyon kedves,jó szándékú,igazán elbűvölő tanárnő tartotta,akit Francescának hívnak. Őt már sokkal könnyebben megértettem,és sokkal szívesebben megszólaltam,mint az előző előadáson. Levelet kellett írnom egy barátomnak,az itt eltöltött eddigi napjaimról. A helyzet az,hogy magamat is megleptem az eredménnyel. Már többször megfogalmaztam magamban, hogy a másik két nyelvvel ellentétben,ha olaszról van szó,egyelőre könnyebben tudok írásban kommunikálni,mégpedig azért,mert időre van szükségem annak érdekében,hogy átgondoljam a mondanivalómat. Ez a gondolatom igazolódni látszott. Sok olyan dolog,nyelvtani szabály,igeidő eszembe jutott,amiről azt hittem,hogy mér régen elfelejtettem. Remek,élveztes óra volt.
Ezt követően negyed kettőtől újabb előadás következett,converzacione con Lucia. Lucia Francescához hasonlóan egy tündér. Kedves,mosolygós,segítőkész. Beszélgettünk,olvastunk,és rengeteget nevettünk. Nagyszerű volt. Összességében kijelenthetjük,hogy nem könnyű,de jó napot zártunk az iskolában.
Nap végére eléggé elfáradtunk. Kicsit sok volt a jóból. Viszont alig várom a holnapot az újabb kihívásokkal. Remélem,hogy minden jól fog alakulni.
Iskola után hazafelé vettük az irányt. Kis szöszmötölés,evés,tanulás és beszélgetés után visszatértünk az iskolába,hogy végre internet közelébe kerülhessünk. Nem gondolnám,hogy számítógép függő vagy,abszolút tudom nélkülözni,de igazán jól esett ma chatelni,és hírt adni magamról Nektek. Nagyon hiányoztok. Remekül érzem magam itt,minden rendben,és még jó darabig nem szeretnék elmenni innen,de akkor is jó lenne,ha itt lehetnétek velem.
Internetezés közben Dorkával megszomjaztunk,és beneveztünk egy-egy finomságra.Dorka a latte macchiato mellett döntött,én pedig ciccolettát választottam.Mivel egész délután a suliban voltunk,többször is láttuk,hogy Ildikó fel s le szaladgál az épületben. Gondoltuk Őt is meglepjük,csak,hogy mosolyt csaljunk az arcára. Tervünk abszolút sikeres volt,jót beszélgettünk vele,sőt kivételesen mi segítettünk rajta…;)
Fél 8-kor hagytuk el az egyetem területet,de csak azért,mert záróra közeledett. Eldöntöttük,hogy ezután a nehéz nap után igazán megérdemlünk valami jutalmat,és mivel ma még semmi normális étket nem fogyasztottunk,a pizza mellett döntöttünk. Vacsinkat a Buffala i fratelli nevezetű pizzeriában költüttök el,Eros Ramazzotti hangjával kísérve…Miután belakmároztunk,sétáltunk egy nagyot a tengerparton,és nagyszerűen éreztük magunkat. Kilenc után pedig elindultunk otthonunk felé,hiszen az egész napos mozgolódás után igazán megérdemeljük a pihenést.
Azt hiszem ma is nagyon mozgalmas,izgalmas és hasznos napot zárhatunk .Újabb és újabb élményekkel gazdagodtunk,de azt hiszem ez még csak a kezdet. Alig várom a következőket.
Mostantól pedig rendszeresen tudok majd internetezni,szóval gyakrabban adok majd hírt magamról,mert nem bírnám elviselni,ha aggódnotok kellene.

Vi abbreccio con affetto,
Mirci