6.

 

Salve!
Kicsit fáradtan,elgyötörten írok ma Nektek. Különösebb oka nincs a fáradtságnak,talán az egyetem. Nem könnyű egész nap feszült figyelemmel követni a körülötted zajló eseményeket. Az egész utazás előnye,néha hátránnyá fordul. Mivel az imádott nyelv országában töltöm a mindennapjaimat,elkerülhetetlenül körülvesz. Nem mintha el akarnám kerülni…Nagyszerű,hogy a fagyit is olaszul kell kérnem,hiszem arra nem építhetek,hogy más nyelven megértenek. Aki ilyen délre utazik jobb,ha felfrissíti a nyelvtudását,ugyanis ők nem hajlandóak anyanyelvük hanyagolására. Megjegyzem teljesen érthető módon. Szóval ez mind nagyon szép és jó,de legfőképp elkerülhetetlen. Viszont elég fárasztó is. Reggel kilenctől,délután háromig iskola,és az ember nem lélegezhet fel,nem gondolkodhat másban. Nincs választása. Akár van kedve,akár nincs,MUSZÁJ olaszul beszélnie. :)
Egyébként szeretném tisztázni,mielőtt még megkapom a leszúrásokat,hogy ez abszolút nem panaszkodás volt,ez csak egy megállapítás. Egyáltalán nem szeretnék hazamenni, annak ellenére,hogy nagyon hiányoztok. Jó helyen vagyok itt. Ne aggódjatok! J
Ma is fárasztó napunk volt,de élveztem. Első előadásunkon eddig ismeretlen területre kalauzolt minket Paola,aki audivisivi-t tartott. Filmeket fogunk nézni,és ma ezekről beszéltünk általánosságban. Az óra végén pedig írnunk kellett neki egy levelet a kedvenc filmünkről. Sokak „meglepetésére” a mostani nagy kedvencemet választottam: Lettere a Giulietta. Remélem,hogy érthetően, viszonylag kevés hibával tudtam fogalmazni.
A mai második előadást Professoressa Anna Maria tartotta,és ma is nagyon kedves volt.
Befejezésül pedig Lucia érkezett,akit szintén nagyon a szívembe zártam. Sokat nevettünk ma. Rengeteg tréfás dolgot szül,ha nem beszélünk közös nyelvet…J
Az óra végén megcsillogtattam rajztehetségemet,hiszen már nem volt más eszköz a kezemben. Fókát rajzoltam. Maradjunk annyiban,hogy remek hangulat kerekedett.

Az Arriba Beachen(amiről már írtam,így ha hűséges olvasóm vagy,akkor tudnod kell,hogy miről beszélek ;)) minden csütörtökön és szombaton hivatalos buli nap van az UPS(Universitá per Stranieri) magyar diákjainak. Természetesen a hét többi napján is lehet menni,ha valaki bírja,akkor akár minden nap.
Tegnap megbeszéltük a haditervet Dorkával. Iskola után kis netezés,házi írás.
Ezt mindent véghez is vittünk. Este pedig elmentünk megnézni,hogy milyen is az a híres-neves Arriba Party. Azt kell mondjam,hogy egyáltalán nem voltam tőle elájulva. De természetesen a körülmények ellenére jól éreztük magunkat.
Nem maradtunk sokáig hamar ágya kerültünk.